close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כתרי זירקוניה – מה זה ואיך הם יכולים לשרת אותנו?

מערכת שורשיז ניסן, תשפד25/04/2024

הכתר בו רופאי שיניים רבים יבחרו להשתמש הוא כתר זירקוניה. זה כתר איכותי, עמיד וחזק, שיכול לשמור על מבנה השן החדש אחרי טיפול, במשך תקופת זמן ממושכת

תגיות:
צילום: freepik

במשך השנים, מבנה השן שלנו משתנה מסיבות שונות. הוא משתנה באופן כזה שעלינו לפנות אל רופא שיניים שיבדוק את המבנה ויחליט כיצד לטפל בו. במידה ויש צורך לבצע טיפול שורש, השתלת שיניים, סתימות או כל טיפול אחר, אזי שהוא יידרש להשתמש באמצעים שונים בשביל לשמור על מבנה השן החדש.

אחד האמצעים בהם הוא יבחר להשתמש בשביל לשמור על מבנה השן, הוא כתר כשהכוונה תהיה להשתמש בכתר קבוע, להבדיל מתותבים. המטרה היא שהכתר ישמור על מבנה השן אחרי הטיפול בשביל שלא ייהרס ואנחנו נוכל להשתמש בשיניים בצורה תקינה.

הכתר בו רופאים רבים יבחרו להשתמש הוא כתר זירקוניה.

צילום: freepik
זה כתר איכותי, עמיד וחזק, שיכול לשמור על מבנה השן החדש אחרי טיפול, במשך תקופת זמן ממושכת, כך שלא תהיה בעיה להמשיך ולהשתמש בשן מבלי שיהיה צורך לעקור אותה. הכתר למעשה מכסה את פגמי השן, ועוזר לה לתפקד בצורה סדירה. נהוג להשתמש בכתר זירקוניה אחרי מקרים של חבלות, פגמים, התקנת שתלים ופגמים אחרים בשן.

מה הקשר בין כתר זירקוניה לבין הלבנת שיניים?
אחד הטיפולים הנפוצים ביותר בתחום בריאות הפה, הוא טיפול הלבנת שיניים. על פניו מדובר בטיפול אסתטי שמטרתו להסיר כתמי מזון, קפאין, ניקוטין וכתמים אחרים שנוצרו על השן במהלך הזמן.

הטיפול מתבצע על ידי רופאים מומחים במרפאות שלהם או על ידי ערכות מיוחדות שניתן לרכוש במרפאה או בבית מרקחת לשימוש ביתי. החומר בו משתמשים בעזרת פלטה מיוחדת, אמור להסיר את הכתמים ולהחזיר את השיניים לצבע המקורי שלהם, לבן.

כתר זירקוניה עוזר בתהליך הלבנת שיניים מאחר ומדובר בכתר עשוי מחומרים עמידים, חזקים, שאינם נשחקים כל כך מהר ולכן אפשר לבצע עליהם את תהליך ההלבנה ולשמור על המראה האסתטי של השיניים. יתרה מזו, ניתן להתקין את הכתר במקומות שונים בלסת, כולל על שתלים, ואז ניתן לבצע את תהליך ההלבנה בצורה יותר בטוחה מבלי לחשוש שייגרם נזק לשתל.

כתרי זירקוניה מכילים חומרים ידידותיים לחלל הפה מחד וצבעים מותאמים לצבע השיניים מאידך. זה אומר שבעת תהליך ההלבנה איכות הכתר לא תיפגם והוא לא יפגע באסתטיקה של הפה. אחרי שמתקינים כתר, אי אפשר להבדיל בינו לבין שן מקורית. המראה והמבנה דומים.

איך מבצעים טיפול הלבנת שיניים בצורה נכונה?
לפני שאנחנו ניגשים בכלל לבצע טיפול הלבנת שיניים, חשוב לבדוק מי מבצע את הטיפול, באיזה אופן והאם אנחנו יכולים לבצע אותו בעצמנו בבית, עם הדרכה של רופא שיניים מקצועי ובעזרת החומרים הרלוונטיים.

חשוב שאנחנו נלמד להכיר את החומר ונדע כיצד להשתמש בו, במשך כמה זמן ומה מותר לנו לעשות לפני ואחרי בשביל שהשפעת החומר תהיה אופטימאלית ונוכל ליהנות משיניים לבנות ומבריקות, כפי שאנו מצפים שיהיו.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה